Funkcje of a forex biuro


Rynek pozagiełdowy, w którym kupujący i sprzedający prowadzą transakcje walutowe. Rynek Forex jest przydatny, ponieważ pomaga w handlu i transakcjach między krajami, a także umożliwia inwestowanie w ryzyko dla inwestorów, którzy nie myślą o spekulacji. Osoby, które prowadzą handel na rynku Forex, zazwyczaj uważnie analizują sytuację gospodarczą i polityczną kraju, ponieważ czynniki te mogą wpływać na kierunek swojej waluty. Jednym z unikalnych aspektów rynku Forex jest to, że wielkość obrotów jest tak duża. częściowo ponieważ jednostki wymieniane są tak małe. Szacuje się, że każdego dnia codziennie robi się około 4 biliony dolarów. zwany także walutowym rynkiem walutowym. stopa zwrotu Rolnictwo Międzynarodowa Giełda Papierów Wartościowych (ISE) Zgodność z zasadami NFA Zasada 2-43b forex swap Forex arbitraż ręczny egzekutywność lotność smile forex trading forex club Copyright copy 2017 WebFinance, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. Niezgodne z prawem kopiowanie, w całości lub w części, jest surowo zabronione. Regulamin banku walutowego (przelewy bankowe i przelewy bankowe), 2006 WYMIANA ZAGRANICZNA (USŁUGI FOREX I PIENIĄDZE ZAPŁACONEJ) UZALEŻNIENIE REGULAMINU Część IImudządzanie biur Forex Transakcja jako biuro walutowe bez licencja zabroniona Warunki stosowania Warunki stosowania Informacje i dokumenty uzupełniające Czynniki uwzględniające podjęcie decyzji o przyznaniu licencji Opłaty za zgłoszenie Przetwarzanie wniosków Emitowanie i czas obowiązywania licencji Odnowienie licencji Część IIImdashLikeningacja przekazów pieniężnych Transakcja transakcji przelewów pieniężnych bez licencji zabronione Wniosek o udzielenie licencji i opłaty licencyjne Opłata rejestracyjna i ważność Opłata ważności i możliwość przedłużenia ważności licencji Odnowienie licencji Kaucja depozytowa Klienci fundusze muszą być przechowywane oddzielnie Część IVmdashWarunki korzystania z usługi Zakaz prowadzenia transakcji innych niż transakcje kasowe Płatności i wpływy Cu stomersrsquo obowiązki i obowiązki w zakresie udostępniania informacji Wyświetlanie kursu wymiany, licencjonowanie, itp. Zapisy i informacje, które mają być dostarczone przez licencjodawcę Aktualizacja informacji Złożenie zwrotu Transakcje kapitałowe Powers of the Bank of Uganda Dostarczenie informacji Uprawnienia do inspekcji, wjazdu, wyszukiwania i dochodzenie Uprawnienia do wydawania dyrektyw Wymogi ogólne i przepisy Usługa zamówienia itp. Audytorzy Otwieranie i zamykanie oddziałów Szczegółowe informacje dotyczące personelu licencjobiorcy Część VI Środki przeciwdepresyjne i sankcje administracyjne Przestępczość i penalityka Odpowiedzialność dyrektorów, partnerów itp. Ogólne środki zaradcze i sankcje administracyjne Zawieszenie cofnięcia licencji Wpływ odwołania Rozporządzenie Odwołania Pranie brudnych pieniędzy i zwalczanie finansowania terroryzmu Zwolnienia Postanowienia przejściowe Uchylenie i oszczędności SCHEMAT 1 KONWENCJA WALUTA 2 KOLEJNOŚĆ FORMULARZA A-WNIOSEK DLA NOWYCH WNIOSKÓW W FORMIE BUREAU FOREX B - BANK REFERENCE FOR FOREX BURE LISTA LICENCYJNA UŻYTKOWNIKA 3 ZALECANE MINIMALNE STANDARDY DLA PIENIĄDZE FOREX ZARZĄDZANIE PIENIĄDZE I PIENIĘŻNE OPŁATY GOSPODARCZE PRZEWODNIKA FORMULARZ 4 FORMULARZ ZGŁOSZENIU DO PRZENIESIENIA FORMULARZU BANKONOWEGO FORMULARZA ZGŁOSZENIE B-POSTANOWIENIE PRZEDSTAWIENIU DO DOSTARCZENIA KURSY KAPITAŁOWEJ FORMULARZ 5 FORMA A - WNIOSEK O WYSTAWIENIE FORMULARZA LICENCJI ZAPAMIĘTOWANIA PIENIĄDZE B - BIULETYN INFORMACYJNY TERMIN SCHEMAT 6 FORMULAT A - OPŁATY PIENIĘŻNE (WYŚLIJ) FORMULARZ B - OPŁATY PIENIĘŻNE (ODBIÓR) FORMULARZ 7 FORMULARZ A - BIZNES BIZNESU FORMULARZA FORMULARZA I FORMULARZY SPRZEDAŻY B - WEEKLYMONTAŻOWY ZWROT SPRZEDAŻY (WYJŚCIE) WALUT OBCYCH forma c - wpływy z tytułu różnic kursowych w formie D - kursy wymiany walutowej (TRAVELLERrsquoS CHECKS) FORMULARZ E - FORMATYCZNE WYMIANA KOLEJNOŚCI ZEWNĘTRZNEJ 8 FORMA OPŁATY PIENIĘDZY (WYŚLIJ) TYGODNIOWY FORMULARZ ZWROTU B - PIENIĄDZE MIESIĘCZNE (ODBIÓR) WEEKLY FORMULARZ ZWROTU C - PIENIĄDZE ) MIESIĘCZNY FORMULARZ ZWROTU D - PIENIĄDZE (ODBIÓR) MIESIĘCZNY FORMULARZ ZWROTU przelew pieniężny miesięcznie RETURN formularz f - przelew pieniężny miesięczny zwrot INSTRUMENTY STATUTOWE 2006 nr 10. T (w sekcjach 9 ust. 5, 6 i art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o obrocie dewizowym, 2004). W ramach wykonywania uprawnień przyznanych Bankowi Narodowemu Banku Uganda w rozdziale 9 ust. 5, 6 i art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o obrocie dewizowym, w 2004 r. Iw porozumieniu z ministrem, regulamin ten upływa w dniu 14 listopada 2005 r. (ang. Foreign Exchange: Forex Bureaus and Money Transfering Funds), 2006. Celem niniejszego Regulaminu jest określenie warunków udzielania licencji i nadzoru osób uprawnionych do prowadzenia transakcji jako biura walutowego lub prowadzenia działalności w zakresie przekazywania środków pieniężnych w celu prowadzenia biura forex i osób licencjonowany do prowadzenia działalności w zakresie przekazywania środków pieniężnych w sprawie przestrzegania przepisów ustawy, aby zachęcić do zwiększonego wykorzystania systemów transferu funduszy formalnych poprzez ułatwianie terminowych, dostępnych, opłacalnych i wiarygodnych przekazów pieniężnych przejrzystości i przejrzystości przepływów pieniężnych i płatniczych w Ugandzie i poza nią, zapewniając przestrzeganie przepisów dotyczących zapobiegania praniu pieniędzy i zwalczania finansowania działań w zakresie terroryzmu w agencjach handlu zagranicznego i przelewów pieniężnych. W niniejszym Regulaminie, chyba że kontekst wymaga inaczejddash ldquoaccountsrdquo oznacza konto depozytowe lub kredytowe w banku, takie jak popyt, czas, konto oszczędnościowe lub księgowe rachunku bankowego poza Ugandardquo oznacza konto otwarte poza Ugandą przez wyznaczonego rezydenta ldquoActrdquo oznacza Ustawę o Obrocie Dewizowym , 2004 ldquobankrdquo ma znaczenie nadane mu zgodnie z Ustawą o instytucjach finansowych, 2004 ldquobranchrdquo obejmuje nowe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, stoisko walutowe i stoisko płatnicze ldquobusinessrdquo oznacza transakcję przekraczającą 20,00 USD lub równowartość w dowolnej walucie ldquoBank z Ugandardquo oznacza Bank Ugandy ustanowiony przez Bank Ugandy Ustawa ldquobase countryrdquo oznacza kraj zamieszkania, na który licencjonowana jest międzynarodowa firma transferu pieniędzy ldquocashrdquo oznacza instrument płatniczy, taki jak monety, banknoty i inne podobne przedmioty określone przez Bank Ugandy co pewien czas ldquo bieżące wpływy obejmują kwotę wpływów ed przez rezydentów z wywozu towarów, usług i zarobków na pracy i kapitału ldquocurrency pointrdquo oznacza wartość przypisaną do punktu waluty zamieszczonego w Załączniku 1 do niniejszego regulaminu ldquoredignated resident enterpriserdquo oznacza osobę posiadającą 1 zadeklarowaną przez Bank Ugandy angażować się w działania określone w sekcji 5 ustawy ldquoforex bureaurdquo lub lququoforeign exchange bureaurdquo oznacza osobę posiadającą licencję wydaną przez Bank Ugandy na prowadzenie działalności określonej w sekcji 5 ust. 2 ustawy ldquofficial currency accountrdquo oznacza konto utrzymywane w walucie obcej przez osobę z banku w Ugandzie na podstawie ustawy z instytucjami finansowymi, w 2004 r. w przeliczeniu na rachunek bieżący obejmuje banknoty, monety lub elektroniczne jednostki płatnicze w dowolnej walucie innej niż waluta Ugandy, które są lub były prawnym środkiem płatniczym poza Ugandą finansową instrumenty denominowane w walucie obcej i wszelkie prawa do otrzymania takich banknotów lub monety w odniesieniu do dowolnej równowagi w instytucji finansowej znajdującej się w obrębie lub poza Uganda ldquoforeign exchange businessrdquo oznacza transakcję kupna, sprzedaży, pożyczania lub udzielania pożyczek obcej walucie na kwotę salda kredytowego na koncie prowadzonym w banku lub innej instytucji finansowej ldquointernational agencja transferu pieniędzy agencyrdquo oznacza spółkę przekazującą pieniądze, która posiada międzynarodową licencję pozwalającą na prowadzenie działalności w zakresie przekazu pieniężnego ldquolicenseerdquo oznacza osobę mającą prawo do przestrzegania niniejszego rozporządzenia w celu prowadzenia transakcji walutowych lub transakcji kurierskich związanych z obrotem dewizowym, a także nielegalnego lub nieetycznego zachowania w transakcja wymiany walutowej lub przelewu pieniędzy ldquomoney przelew pieniężny businessrdquo oznacza transakcje wymiany walut obcych polegające na przyjmowaniu środków pieniężnych w celu przekazania ich osobom zamieszkałym w Ugandzie lub innym kraju przelewem bankowym oznacza liczebność nce przyznane zgodnie z niniejszym rozporządzeniem zezwalającym posiadaczowi licencji na wykonywanie przelewu, licencjodawca prowadzący przedsiębiorstwo zajmujące się przekazem pieniężnym oznacza zagraniczną lub międzynarodową spółkę przekazującą pieniądze, która jest licencjonowana w obcego kraju, ldquopaymentrdquo oznacza przelew gotówki dokonywanej w celu rozliczenia odpowiedzialność dająca darowiznę i darowiznę oraz tworząca równowagę, którą można wyciągnąć z ldquopayment finansowy w odniesieniu do bieżących transakcji toquo oznacza płatności, które nie są przeznaczone do celów transferu kapitału i obejmują, bez ograniczeń, wszystkie płatności związane z handlem, długoterminowe kredyty bankowe i kredytowe wypłaty odsetek od pożyczek i dochody netto z innych przekazów pieniężnych związanych z kosztami życia rodzinnego i darowizn, darowizn i wkładów do organizacji i organów lokalnych, regionalnych i międzynarodowych osób fizycznych, którzy regularnie zamieszkują w Ugandzie na okres jednego roku lub rząd Uganda i jej przedstawicielstwa dyplomatyczne l poza siedzibą Ugandy firma, firma lub przedsiębiorstwo, którego główne miejsce prowadzenia działalności lub centrum kontroli i zarządzania mieści się w Ugandzie i oddział z siedzibą w Ugandzie, firmy, firmy lub inne przedsiębiorstwo, którego główne miejsce prowadzenia działalności znajduje się poza Ugandą, ale nie obejmuje zagranicznych przedstawicielstw dyplomatycznych ani akredytowanego urzędnika takiej reprezentacji położonej w Ugandzie oddziału zlokalizowanego poza Ugandą firmy, firmy lub przedsiębiorstwa, którego główne miejsce prowadzenia działalności znajduje się poza Ugandą biuro organizacji ustanowionej na mocy traktatu międzynarodowego zlokalizowanego w obrębie Ugandy Uganda lub oddziały zlokalizowane poza Ugandą firmy, firmy lub przedsiębiorstwa, których główne miejsce prowadzenia działalności znajduje się w Ugandzie ldquosecurityrdquo oznacza akcję, akcje, obligacje, notatkę, inne niż czek czek lub czekiem podróżnym lub obligację denominowaną w walucie Ugandy lub w Ugandzie waluta zagraniczna ldquospot exchange raterdquo oznacza stopę, w jakiej dokonuje się transakcji walutowych n zostaje zawarta w ciągu dwóch dni roboczych, co oznacza natychmiastowe rozliczenie w Ugandzie i płatności międzynarodowych, oznacza rozliczenie w ciągu dwóch dni. ldquotravellers chequerdquo oznacza instrument wydany przez bank lub inną instytucję, która ma umożliwić osobie do kogo jest wydawane w celu uzyskania banknotów lub monet w walucie Ugandy lub waluty obcej od innej osoby na podstawie kredytu emitenta. Część IIMagazynowanie biur Forex Transakcja jako biuro walutowe bez licencji zabronionej Osoba nie może prowadzić transakcji jako biura forex bez ważnej licencji wydanej przez Bank Ugandy zgodnie z niniejszym Regulaminem. Osoba, która spełnia wymogi regulacji 6 i chce prowadzić transakcję jako biuro walutowe, może wystąpić do Banku Ugandy o wydanie licencji na prowadzenie transakcji. Warunki składania wniosku Wnioskujący o pozwolenie, o którym mowa w prawidle 4, powinien być spółką zarejestrowaną na podstawie ustawy o spółkach jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, której głównym przedmiotem działalności jest prowadzenie działalności w biurze walut obcych, minimalny opłacony kapitał zakładowy wynoszący co najmniej tysiąc posiadać stałe i możliwe do zidentyfikowania miejsce prowadzenia działalności, które jest dostępne dla ogółu społeczeństwa i odpowiednie we wszystkich aspektach działalności biura forex, jeśli jest właścicielem banku, być zarejestrowane jako spółka w 100% zależna od tego, podając nazwę i pełny adres, w tym telefon oraz adres e-mail proponowanego biura walutowego proponują kierownictwo, dyrektorów i właścicieli, którzy muszą być osobami o dobrej reputacji i uczciwości z niezbędnymi kwalifikacjami i kompetencjami wymaganymi do prowadzenia biura forex. Wniosek o pozwolenie, o którym mowa w prawidle 4, składa się w dwóch egzemplarzach i przekazuje do Ugandy Ugandy w formularzu A, określonym w Załączniku 2 do niniejszego Regulaminu. Informacje i dokumenty uzupełniające Do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie transakcji jako biura walutowego dołączone są następujące informacje i dokumenty uzupełniające zawierające zaświadczenie o zarejestrowaniu memorandum wnioskodawcy oraz statutem indywidualnych odniesień dotyczących dopasowania i właściwego statusu każdego z wnioskodawców a także nazwiska i życiorysy wszystkich kandydatów zgłoszonych przez wnioskodawców i członków zespołu zarządzającego banków wnioskodawców banku w formularzu B, określonych w Załączniku 2 do niniejszego Regulaminu, poświadczoną kopię uchwały zarządu proponowanego biura walutowego upoważniającego przedłożenie wniosku o wydanie oświadczenia bankowego na okres sześciu miesięcy przed złożeniem zezwoleń na pracę dla wszystkich dyrektorów i pracowników niebędących Ugandanami w zakresie planów biznesowych i finansowych oraz j) wszelkie inne informacje, które Bank Ugandy może zażądać od wnioskodawcy zapewniać. Czynniki uwzględniające podjęcie decyzji o udzieleniu licencji Bank Ugandy, rozpatrując wniosek złożony na mocy prawidła 7, jest zadowolony ze stanu finansowego i historii skarżącej charakteru innej działalności skarżącej, jeśli wpływa na nią działalność w zakresie obcej wymiany kompetencji i integralności wnioskodawców zaproponowała zarządzanie adekwatnością struktur kapitałowych wnioskodawców, perspektyw zarobkowych, planów biznesowych i finansowych, czy interes publiczny będzie obsługiwany przez przyznanie licencji wnioskodawcy, f) historii charakter akcjonariuszy skarżącej i proponowanego zespołu kierowniczego, odpowiedniość wnioskodawców, proponowanych pomieszczeń handlowych i ich zgodność z minimalnymi normami określonymi w Załączniku 3 do niniejszego Regulaminu. (2) Wnioskodawca, który poddaje nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje do wniosku, jest niewłaściwym i niewłaściwym człowiekiem i jest wystarczającym powodem do odrzucenia wniosku. Do wniosku o licencję na biura forex dołączona jest nieodpłatna opłata w wysokości 20 punktów waluty płatnych na rzecz Banku Ugandy. Przetwarzanie wniosku (1) Bank Ugandy w ciągu trzech miesięcy od otrzymania wniosku o licencję na broń walutową rozpatruje i zatwierdza lub odrzuca wniosek. Decyzja Banku Ugandy zostanie przekazana wnioskodawcy w ciągu trzech miesięcy od daty złożenia wniosku. Emisja i czas obowiązywania licencji W przypadku, gdy Bank Ugandy zatwierdzi wniosek, wnioskodawca, po uiszczeniu opłaty licencyjnej w wysokości pięćdziesięciu punktów waluty, wydaje się z licencją. Biuro walutowe płaci roczną opłatę licencyjną w wysokości pięćdziesięciu punktów waluty. Żadna zwrotu jakichkolwiek opłat licencyjnych zapłaconych bankowi Uganda zostanie dokonana w przypadku anulowania licencji lub cofnięcia licencji, a licencjobiorca przestanie prowadzić działalność w dowolnym momencie przed upływem ważności zezwolenia. Bank Ugandy może, zgodnie z ustawą, dodać, zmienić lub zastąpić dowolny warunek licencji. Licencja wydana lub przedłużona na mocy niniejszego Regulaminu jest ważna przez okres jednego roku, a następnie wygasa po upływie roku od daty wystawienia, chyba że zostanie odnowiona lub odwołana przez Bank Ugandy. Licencjobiorca nie przenosi ani nie wyznaczy licencji. Przedłużenie licencji Wniosek o przedłużenie ważności pozwolenia na biuro walutowe zostanie przedłożony Bankowi Ugandy w Formularzu A określonym w Załączniku 4 do niniejszego Regulaminu co najmniej na miesiąc przed wygaśnięciem licencji. Bank Ugandy może przedłużyć licencję, ponieważ jest przekonany, że licencjobiorca działa zgodnie z ustawą i niniejszymi regulaminami, a licencjobiorca zapłacił przepisową opłatę licencyjną w wysokości pięćdziesięciu punktów waluty i wszystkie kary pieniężne nałożone na podatnika lub pobierane od licencjobiorcy na podstawie W przypadku, gdy dana osoba składa wniosek o przedłużenie ważności licencji zgodnie z postanowieniami podregulacji (1), nie ponosi on na podstawie niniejszego regulaminu kary za nieposiadanie ważnej licencji w okresie rozpoczynającym się od daty wygaśnięcia licencji do dnia na którym odnowiono pozwolenie lub odrzucił wniosek o przedłużenie. Część IIIdokreślenie działalności w zakresie przekazywania pieniędzy Transakcja działalności związanej z przekazywaniem pieniędzy bez zezwolenia zabroniona (1) Osoba nie może prowadzić działalności reklamowej lub prowadzić reklamę, jeśli prowadzi ona działalność w zakresie przesyłu pieniędzy bez ważnego zezwolenia na przelanie pieniędzy wydanego na mocy niniejszego regulaminu. Osoba, która spełnia wymogi regulacji 15 i chce prowadzić działalność w zakresie przesyłu pieniędzy, może złożyć wniosek do Banku Ugandy o licencję na prowadzenie tej działalności. Wniosek o przyznanie licencji (1) Wnioskodawca o wydanie prawa poboru jest lokalnie włączony do ugandyjskiej jako spółka akcyjna. Osoba, która chce otrzymywać licencję zwrotu pieniędzy, składa do Banku Ugandy dokument przedstawiony w Formularzu A zgodnie z harmonogramem 5 niniejszego Regulaminu wraz z arkuszem informacyjnym określonym w Formularzu B w harmonogramie 5 niniejszego Regulaminu, określając klasę wniosku o licencję i przekazuj bank Ugandy wszelkie inne informacje, które może wymagać bank Ugandy. Licencja wydana na podstawie Ustawy i niniejszych Regulaminów może zawierać Certyfikat Klasy AmdashInternational Money Transfer Agency Klasa BmdashForex Biuro i licencja na przelanie pieniędzy Licencja Class CmdashDirect Entrants lub Class DmdashSub - Agency. Rozpatrując wniosek podrozdziału 2 Bank Ugandy może wymagać spełnienia poniższego kryterium licencjonowania w odniesieniu do licencji agencji pośrednictwa pieniężnego klasy Amdash, aby jasna licencja na prowadzenie działalności w kraju bazowym była dobra prowadzenie rachunku pieniężnego rekomendacja od organu regulacyjnego w bazie minimalnego kapitału zakładowego wynoszącego dwa tysiące pięćset punktów waluty zdolność do przestrzegania wszystkich obowiązujących zasad prania pieniędzy i zwalczania finansowania standardów i środków przeciwdziałających terroryzmowi Agencja akceptująca Porozumienia stanowi dobrze wypracowany sposób przekazywania pieniędzy, który jest formalnym, wiarygodnym i przejrzystym, akceptowalnym podręcznikiem operacyjnym dla licencji przelewu bankowego klasy B-Forex, który skarżąca udowodniła, że ​​wnioskodawca uzyskał udokumentowaną historię działalności licencjonowanego biura forex przez okres dwóch lat minimum zapłacony kapitał zakładowy dwóch tysięcy i pięciuset punktów waluty akcjonariuszy, dyrektorów i urzędu mający zdolność do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i zwalczania finansowania standardów i środków przeciwdziałających terroryzmowi oddzielne liczniki i personel poświęcony przekazywaniu środków pieniężnych dopuszczalny podręcznik operacyjny, czy interes publiczny będzie być doręczone przez przyznanie dla Licencjodawcy Uczestnictwa Klasy CmdashDirect Licencjobiorcy określenie sytuacji finansowej i historii skarżącej, że skarżąca posiada minimalny kapitał zakładowy wynoszący co najmniej dwa tysiące pięćset punktów waluty charakter działalności skarżącej w zakresie kompetencji rzetelność wnioskodawcy i jego kierownictwa oraz adekwatność planów biznesowych i finansowych finansowych wnioskodawców oraz czy akcjonariusze, dyrektorzy i oficerowie skarżącej są osobami sprawnymi i właściwymi osobami w celu prowadzenia transakcji związanych z przekazem pieniężnym geograficznych lokalizacji i sieci dystrybucyjnej oddziału proponowanego zdolność do przestrzegania wszystkich mające zastosowanie do prania brudnych pieniędzy i zwalczania finansowania standardów terroryzmu oraz środków umożliwiających doradztwo w interesie publicznym poprzez przyznanie certyfikatu klasy DmdashSub-Agentrsquos Licencjobiorcy określają stan finansowy i historię skarżącej, kapitał zakładowy dwóch tysięcy i pięciuset punktów waluty wskazuje na charakter działalności skarżącej i jej zarządzanie kompetencją i integralnością skarżącej oraz jej kierownictwem w zakresie adekwatności planów biznesowych i finansowych finansowych wnioskodawców oraz czy akcjonariusze, dyrektorzy i oficerowie skarżący są osobami sprawnymi i właściwymi do celów prowadzenia transakcji przekazów pieniężnych geograficzne lokalizacje i sieci dystrybucyjne oddziałów proponowanego przedsiębiorstwa (lokali) zdolność wnioskodawców do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących zapobiegania praniu pieniędzy i zwalczania finansowania norm terroryzmu i środków dowodowych akceptowalnych umów agencyjnych czy interes publiczny odsetek zostanie doręczony przez przyznanie Wnioskodawcy, nie ma czynników, takich jak brak dostępności lub niewłaściwa informacja i brak przejrzystości, co może utrudnić prowadzenie dochodzeń przez Bank Ugandy po złożenia wniosku lub zahamowania skutecznego nadzoru nad licencjobiorcą przez Bank Ugandy po wydaniu zezwolenia na przekazanie pieniędzy. Bank Ugandy w ciągu trzech miesięcy od otrzymania kompletnego wniosku o wydanie prawa do zwrotu pieniędzy rozpatruje wniosek i przygotowuje szczegółowe sprawozdanie dotyczące wniosku wskazującego na decyzję banku Ugandy tomdash udzielającą licencji, jeśli jest to że wniosek spełnia wymagania określone w ustawie, a niniejsze rozporządzenie przyznaje licencję, z zastrzeżeniem spełnienia pewnych warunków, które Bank Ugandy uzna za konieczny odmówić udzielenia licencji, podając przyczyny odmowy, która zostanie podana w ogłoszeniu decyzji lub pisma odmowy skarżącej. Bank Ugandy może w każdej chwili zmienić lub wycofać istniejące warunki licencji lub nałożyć nowe warunki. Opłaty licencyjne i aplikacyjne Każda licencjobiorca zapłaci opłatę licencyjną w wysokości pięćdziesięciu punktów waluty. Bank Ugandy może przepisywać różne opłaty licencyjne w odniesieniu do różnych klas lub kategorii licencjobiorców. Opłaty licencyjne będą wypłacane w sposób określony przez Bank Ugandy. Żadna zwrotu jakichkolwiek opłat licencyjnych zapłaconych bankowi Uganda będzie dokonana w przypadku anulowania licencji lub cofnięcia licencji, lub gdy licencjobiorca przestanie prowadzić działalność przed upływem ważności licencji. Opłata za pięćdziesiąt punktów waluty jest płatna przez licencjobiorcę dla każdego z jego oddziałów. Ważność i możliwość przenoszenia pozwolenia Licencja jest ważna przez okres dwunastu miesięcy od daty jego wydania i może zostać odnowiona na podobny okres. Licencja wydana na mocy niniejszego Regulaminu nie może być przenoszona ani przekazywana. Odnowienie licencji Wniosek o przedłużenie ważności pozwolenia na przekazanie pieniędzy przedkłada się do Banku Ugandy w Formularzu B określonym w Załączniku 4 do niniejszego Regulaminu co najmniej na miesiąc przed wygaśnięciem licencji. W przypadku, gdy dana osoba złoży wniosek o przedłużenie ważności licencji, zgodnie z postanowieniami ustępu 1 niniejszego regulaminu, nie ponosi on na podstawie niniejszego regulaminu kary za nieposiadanie ważnej licencji w okresie rozpoczynającym się w dniu wygaśnięcia ważności licencji do daty odnowienia licencji lub odrzucenia wniosku. Kaucja Każda osoba, która otrzyma licencję przekazania pieniędzy, złoży bankowi w Ugandzie początkową kwotę w wysokości dwóch tysięcy pięćset punktów waluty, a następnie taką kwotę, która może być w dowolnym momencie zależna od licencjonowanego wolumenu obrotu przez Bank Ugandy, jako zabezpieczenie dla należytego wykonania zobowiązań wobec tych osób, które deponują lub będą deponować z nią pieniądze w celu przekazania. Depozyt, o którym mowa w subregulacji (1), jest w gotówce i będzie inwestowany w taki sposób, w jaki Bank Ugandy może zatwierdzić. W przypadku gdy licencjobiorca przestaje prowadzić działalność w zakresie przekazywania pieniędzy, bank Ugandy powinien odliczyć od depozytu kwotę wymaganą do zapłaty wszelkich kwot legalnie i legalnie domagających się przez klientów licencjodawcy, który wydał pieniądze na rzecz licencjobiorcy do celów przesyłania. Bank Ugandy, po upewnieniu się, że nie ma żadnych zaległych roszczeń od klientów licencjobiorcy, zwolnienie depozytu lub salda depozytu, w zależności od sytuacji, do licencjobiorcy. Klienci muszą przechowywać fundusze osobno Każdy licencjobiorca, który prowadzi działalność w zakresie przesyłu pieniędzy, prowadzi rachunek w walutach obcych w imieniu licencjobiorcy w banku komercyjnym w Ugandzie, dodając do tytułu konta konto lsquo lsquo customersrsquo accountrdquo. Licencjobiorca prowadzący działalność w zakresie przesyłu pieniędzy wpłaca na konto, o którym mowa w podregule (1), wszystkie pieniądze, które otrzymują od swoich klientów w celach przekazania nie później niż następny dzień roboczy po dniu, w którym otrzymano pieniądze . Żadne pieniądze nie zostaną wycofane z rachunku customersrsquo za wyjątkiem pieniędzy minimalnych, które wpłynęły na konto przez licencjobiorcę w celu otwarcia lub utrzymania rachunku pieniężnego w sposób właściwy wymagany do dokonania płatności na rzecz lub w imieniu klienta, w sposób właściwy wymagany do zapłaty opłaty za świadczenie usług klientowi i klientowi zostały powiadomione o tym, że wszelkie posiadane pieniądze będą stosowane wobec lub w celu zaspokojenia tych opłat i opłat. Żadne pieniądze, inne niż pieniądze, które licencjobiorca wpłacił na rachunek customersrsquo w celu otwarcia rachunku i pieniędzy wymaganych przez subregulację (2), które mają być wypłacone, a nie na koncie klienta z rachunkiem 1 osoba wnosząca rozeznanie zostanie wypłacona na takie konto . Obowiązkiem licencjobiorcy, z którego kontrahentem klienta jest konto, wypłacono pieniądze z naruszeniem zasady subregulacji (4), aby niezwłocznie wycofać pieniądze niezwłocznie wpłacone na konto, po wykryciu błędu. Pieniądze w kontach customersrsquo utrzymywane przez 1 lokata w banku nie podlegają dołączeniu, odszukaniu ani nałożeniu na lub w odniesieniu do jakiegokolwiek długu licencjobiorcy ani jakiejkolwiek roszczenia wobec licencjobiorcy, a jeśli licencjobiorca jest orzeczony w stanie upadłości lub jako spółka została uznana za niewypłacalną lub zostaje zlikwidowana na podstawie postanowienia sądu, pieniądze na koncie klientów nie mogą stanowić części własności licencjobiorcy. Część IVmdashOperational Guidelines Zakaz prowadzenia transakcji innych niż transakcje spotowe Prezydium forex działa przy transakcjach spotowych, aw szczególności żaden z oficerów lub pracowników biura forex nie składa wpłat ani nie akceptuje szylingów Ugandy z zamiarem uzyskania lub dostarczenia równowartości w walucie obcej w całości lub w części w przyszłym terminie depozytu lub akceptowania waluty obcej z zamiarem uzyskania lub dostarczania Uganda szylingów równoważne z nim w całości lub w części w przyszłym terminie bez rozsądnej przyczyny, odmówić sprzedawać walutę obcą dowolnemu klientowi, jeśli waluta obca jest niedostępna lub odmówi wydania dokładnego oficjalnego pokwitowania w celu pokrycia wszelkich zakupów lub sprzedaży waluty obcej lub wydawania oficjalnego rachunku forex dla celów innych niż pokrycie faktycznego zakupu lub sprzedaży wymiany walutowej. Płatności i wpływy Osoba, która chce sprzedawać walutę obcą jakiejkolwiek osobie uprawnionej do prowadzenia transakcji jako biuro walutowe na mocy ustawy, może to zrobić i otrzyma oficjalne potwierdzenie przyjęcia przez bank Ugandy lub jakiegokolwiek innego potwierdzenia zatwierdzonego przez Bank Ugandy w odniesieniu do transakcji, wyraźnie wskazując źródło środków. Osoba, która chce wykupić dewizę od osoby uprawnionej do prowadzenia transakcji jako biura walutowego na mocy niniejszego Aktu, może to zrobić i otrzyma oficjalne otrzymanie transakcji, wskazując cel, w jakim środki są nabywane. Obowiązki klientów i obowiązki w zakresie dostarczania informacji Osoba licencjonowana do przeprowadzenia transakcji jako premie na podstawie niniejszego regulaminu może zażądać informacji od klienta, jeśli uzna to za konieczne do wykonania 1 obowiązków icenseersquos zgodnie z niniejszym regulaminem lub ze wskazówkami, które zostały Bank Ugandy. Klient dostarcza do biura forex, informacje o źródle lub przeznaczeniu transakcji walutowej. Klient zapewnia prawidłowe i dokładne określenie źródła lub przeznaczenia środków wskazanych w oficjalnym oddziale Banku Ugandy. Niezależnie od przepisów subregulacyjnych (1) (2) i (3) biuro walutowe niezwłocznie zgłasza podejrzaną transakcję do Banku Ugandy i organowi ścigania. Klient zawsze prosi o uzyskanie oficjalnego odcinka Bank of Uganda lub jakiegokolwiek innego potwierdzenia zatwierdzonego przez Bank Ugandy w odniesieniu do każdej transakcji walutowej. Wyświetlanie kursów walut, licencjonowanie, itp. Osoba uprawniona do transakcji, jako biuro walutowe, wyświetla wyraźnie widoczne aktualne kursy kupna i sprzedaży walut obcych, w tym wszystkie prowizje i opłaty związane z każdą transakcją. Osoba uprawniona do zawierania transakcji jako biuro walutowe zgodnie z niniejszym Regulaminem powinna w każdym czasie wyraźnie zaznaczyć w widocznym miejscu swojej siedziby zawiadomienie informujące swoich klientów o tym, że są uprawnione do wystawienia rachunku za zakup lub sprzedaż zagranicznej waluta dokonywana przez nich. Licencjobiorca przedstawia publicznie, w jego siedzibie, ważną licencję wydaną przez Bank Ugandy. Licencjonowany dealer może ustalić kursy wymiany we wszystkich transakcjach z klientami i między sobą zgodnie z panującymi warunkami rynkowymi i innymi umowami dwustronnymi między operatorami. Wszystkie korespondencje, rejestry, księgi i sprawozdania finansowe oraz sprawozdania dotyczące działalności biura walutowego przechowywane są w siedzibie bureaursquos. Osoba uprawniona do zawierania transakcji przelewowych podaje należne opłaty za świadczenie usług i wyraźnie wskazuje kwotowanie w pomieszczeniach, w których ma prawo prowadzenia działalności gospodarczej. Osoba uprawniona do dokonywania transakcji zleceń pieniężnych prowadzi działalność w pomieszczeniach, które spełniają wymagania Ministra Norm Ministra Obrotu Kaucją z Przenoszą Przechowywanie Przepisów określonych w Załączniku 3 do niniejszego Regulaminu. Licencjobiorca wystawia oficjalne potwierdzenie każdej transakcji, którą zawiera. Rejestry i informacje przekazane przez licencjobiorcę Każdy licencjobiorca zachowuje kompletne zapisy wszystkich swoich transakcji w takich książkach, księgach rachunkowych, rejestrach i rejestrach, ponieważ Bank Ugandy może okresowo określać i prowadzić księgi, rachunki, rejestry i rejestry do Bank Ugandy, jakiego może kierować Bank Ugandy. Każdy licencjobiorca zachowuje takie księgi, rachunki, rejestry i rejestry przez okres pięciu lat od dnia, w którym następuje transakcja. A person licensed under these Regulations to transact in money remittance business shall issue to its customers a Money Remittance (Send) Form specified in Form A of Schedule 6 to these Regulations and a Money Remittance (Receive) Form specified in Form B of Schedule 6 to these Regulations whenever it sends or receives monies for or on behalf of its customers. Update of information Every licensee under the Act shall submit to the Bank of Uganda an updated Information Sheet as set out in the Form B specified in Schedule 5 to these Regulations. Submission of returns Every person licensed to transact as a forex bureau under these Regulations shall submit in the format specified in Schedule 7 to these Regulations, the following returns to the Bank of Ugandamdash a daily return on its exchange rates as set out in Form A in Schedule 7 to these Regulations, quoted not 1 ater than ten orsquoclock i n the morning on the day of reporting a summary of weeklymonthly returns of sales of foreign currencies (outflows), as set out in Form P specified in Schedule 7 to these Regulations not later than three orsquo clock in the afternoon of every first business day of the following week a summary of monthlyweekly returns of purchases of foreign currencies (inflows) transactions for forex bureaus as set out in Form R specified in Schedule 7 to these Regulations not later than five working days after the end of the month for which the return is being made and any other returns, including foreign exchange inflows-form R specified in Forms C and D and Foreign Exchange outflows-form P specified in Form E in Schedule 7 to these Regulations as may be required by the Bank of Uganda from time to time. Receipts and payments above US5,000 or the equivalent in any other foreign currency, shall be notified to the Bank of Uganda immediately, and in any case, not later than the following day after receipt or payment. A person licensed to carry on money remittance business under these Regulations shall submit to the Bank of Uganda the following returns, not later than five working days after the end of the month or week for which the returns are being mademdash a Money Remittance (Send) Weekly Return in Form A specified in Schedule 8 to these Regulations a Money Remittance (Receive) Weekly Return in Form B specified in Schedule 8 to these Regulations a Money Remittance (Send) Monthly Return in Form C specified in Schedule 8 to these Regulations a Money Remittance (Receive) Monthly Return in Form D specified in Schedule 8 to these Regulations a summary of Monthly Transactions (Money Remittance) in the Forms E and F specified in Schedule 8 to these Regulations. Every licensee shall submit to Bank of Uganda its audited accounts, within three months after the expiry of its financial year. Capital transactions Every licensee shall submit to the Bank of Uganda all reports of capital flows arising from any transactions including overseas investment, ownership of shares of foreign companies and dividends from such investments must be submitted to Bank of Uganda. All inflows and outflows under this regulation shall be received through banks, documented and advised to the Bank of Uganda in the prescribed format. A bank may receive funds denominated in foreign currency on behalf of their customers in accordance with a loan contract and a copy of the loan agreement and disbursement schedule, where applicable shall be submitted to Bank of Uganda for registration at the time of receipt of the funds. A bank may transfer funds in accordance with the loan contract and repayment schedule on behalf of a customer against a duly completed form in the format prescribed by Bank of Uganda. Part VmdashGeneral Provisions Powers of the Bank of Uganda (1) The Governor may under the powers conferred upon him or her under the Act, stop or suspend any payments to or from Uganda, if the Government has reason to suspect that a crime has been or is about to be committed. The Governor may require a Bank or a forex bureau to obtain prior permission from the Government before executing any foreign exchange deal if it has reason to believe that any part of the Act or these Regulations will be contravened by the transaction. Provision of information The Bank of Uganda may, by notice in writing, require a licensee or a resident of Uganda or any person to provide information to the Bank of Uganda or to any person authorised by it, in such manner and form as may be specified by the Bank of Uganda for purposes of detecting evasion or securing compliance with the Act. The information required under subregulation (1) may, with the authority of the Governor, be submitted in paper or electronic format. The information requested by the Bank of Uganda may be used for investigative purposes or tabulation of any data required for any purpose, including compilation of balance of payments and other pertinent issues. The Bank of Uganda may delegate any of its officer(s) to obtain any information from any licensee. Powers of inspection, entry, search and investigation The Bank of Uganda or any officer authorised by the Bank, may, at any time cause an inspection to be made of the premises of the licensee and the books of accounts or records on those premises for the purpose of ascertaining whether a contravention of these Regulations is being or has been committed. It is the duty of every officer or staff of a licensee to produce, within a reasonable time, to the officer making an inspection under subregulation (1) of all such books, accounts and other documents in the custody of the licensee and to furnish that officer with such statements or information relating to the affairs of the licensee as that officer may require. A licensee who fails to produce books, accounts, records, documents, correspondence, statements or other specified information shall have his or her licence to carry on foreign exchange business or money remittance business under this Act suspended immediately. The Bank of Uganda or any officer of the Bank of Uganda duly authorised by the Bank to act on its behalf may, at any time, enter any premises where a licensee is carrying on business, or any premises where it is reasonably suspected that any business is being carried on in contravention of these Regulations. Power to issue directives The Bank of Uganda after an inspection or investigation under regulation 31, may require a licensee to take any action or to do any act or thing in relation to the licenseersquos b usiness a s the Bank of Uganda may consider n ecessary. General requirements and provisions (1) A licensee shall not close any of its places of business without the written permission of the Bank of Uganda. A licensee shall seek the approval of Bank of Uganda, in writing, for any changes in name, ownership, directorship, management and location of the business of the licensee. The management and staff of a licensee shall ensure that all transactions are done and maintained in the strictest confidence. It is the duty of the licensee to cross check and satisfy itself that notes exchanged are legal tender and a transaction is deemed to be concluded at the counter. A licensee shall seize all counterfeit notes and other instruments presented by a customer and the customer shall be issued with a receipt indicating the serial number of the counterfeit notes and the counterfeit notes or instruments shall be submitted to the Bank of Uganda and under no circumstances should the forged items be returned to the customer. Where the customer refuses to surrender counterfeit notes, the licensee shall notify the police. A person aggrieved by any decision made under this regulation may report to the Bank of Uganda. Service of order, etc An order or notice required or authorised by the Act and these Regulations to be served on to any person may bemdash delivered to that person left at the place of residence or business of that person or sent by registered post to the last known address of that person. Auditors Every licensee shall, at its own expense, appoint an auditor to carry out an annual audit of the transactions in its licensed business. The Bank of Uganda may require an auditor appointed under subregulation (1)mdash to submit to the Bank of Uganda such information as it may require in relation to the audit carried out by the auditor to enlarge or extend the scope of an audit of the business and affairs of the licensee and to submit a report of the auditorrsquos audit to Bank of Uganda to carry out any examination or establish any procedure in any particular to submit a report to the Bank of Uganda on any matter referred to in paragraphs (b) and (c). The licensee is responsible for the remuneration of the auditor for the services referred to in subregulation (2). Opening and closing of branches (1) A licensee shall not open a new place of business or branch in Uganda without the written approval of the Bank of Uganda. A licensee intending to open up a branch shall apply to the Bank of Uganda for permission to so do. The Bank of Uganda shall before granting any approval under this regulation in respect of opening a branch, satisfy itself thatmdash the licensee is financially sound the management of the parent licensee is fit and proper the proposed management and staff of the branch are fit and proper the capital structure and earning prospects, business and financial plans of the licensee are adequate the public interest will be served by the opening of a new place of business in that location the branch will enhance the operations and performance of the licensee the monthly turn over of the parent licensee is at least US 500,000 for the past six months. The Bank of Uganda may, in granting its approval under subregulation (1), impose such other conditions as it thinks fit. Particulars of staff of licensee The proprietor of a licensee shall, before commencement of business by the licensee, provide the Bank of Uganda with the names, addresses, designation, brief resume and passport size photographs of the members of staff of the licensee. Part VImdashRemedial Measures And Administrative Sanctions Offences and penalties (1) A person whomdash transacts business as a forex bureau contrary to the Act and these deals in money remittance business contrary to the Act and there fails to apply for renewal of a licence within the time limit specified in regulations 13(1) and 18(1) without a valid reason in connection with an application for or renewal of a licence issued under these Regulations, willfully makes a statement which is false or misleading in a material particular, knowing it to be false or misleading, or wilfully omits to state any matter or thing without which the application is misleading in a material respect transfers or assigns a licence issued under these Regulations without the approval of the Bank of Uganda opens or closes a branch without the approval of the Bank of Uganda refuses or neglects to submit any information or surrender any document required under these Regulations fails to maintain customersrsquo funds in a separate account as required by fails to submit the required daily, weekly and monthly returns as specified in these Regulations (j) breaches any of the conditions attached to a licence (k) fails to keep and maintain proper records fails to display the licence issued under the Act and these Regulations, commits an offence and is liable, on conviction, to a fine of two hundred currency points or to imprisonment for a term not exceeding two years, and if the offence is a continuing one to a further fine not exceeding five currency points for each day during which the offence continued. Liability of directors, partners, etc (1) Where an offence under these Regulations is committed by a body corporate, any person who at the time of the commission of the offence was a director, secretary, manager or other officer of the company or who was purporting to act in any such capacity shall be liable to be proceeded against and penalised accordingly unless he or she provesmdash that the offence was committed without his or her consent or that he or she exercised such diligence to prevent the commission of the offence, as he ought to have exercised, having regard to the nature of functions in that capacity and to all the circumstances. Any person who would have been guilty of an offence if anything had been done or omitted to be done by him or her personally is guilty of that offence and is liable to the same penalty if that thing had been done or omitted to be done by his or her partner, agent or employee in the course of his or her partnership business or in the course of his employment, as the case may be, unless he or she provesmdash that the offence was committed without his or her knowledge or that he or she took all reasonable precautions to prevent the doing of or omission to do such a thing. Nothing is subregulation (2) shall relieve any partner, agent or employee from any liability for an offence. General remedial measures and administrative sanctions The Bank of Uganda may impose any or all of the remedial measures and administrative sanctions with regard to a licensee who is not in compliance with these Regulations. The administrative sanctions referred to in subsection (1) may include but are not limited tomdash caution for any one-time offender cash penalties for second time offenders warning for third-time offenders suspension of licence and revocation of licence. Suspension of revocation of licence The Bank of Uganda may suspend or revoke a licence issued under these Regulations in any of the following circumstancesmdash if it has reasonable cause to believe that a licensee has infringed the provisions of the Act or these Regulations if the licensee has, subsequent to issuance of a licence, ceased to qualify for the licence if there is failure by the licensee to commence business within three months after the date of issuance of the licence without any valid reason or communication to the Bank of Uganda if there is a change of name, ownership, directorship, management and location of business of the licensee, without the approval of the Bank of Uganda if the licensee fails to pay fees, fines and other penalties under the Act and these Regulations failure to reconstitute a full company for a period of over six months in case of death, expulsion, or vacation by any shareholder, where the remaining shareholders of the licensee are less than two th e conviction of a majority shareholder of any financial fraud or any involvement in business malpractice including money laundering failure, neglect or refusal to provide information and returns to the Bank (j) any involvement in any activity other than one stipulated in the licence (k) knowingly providing incorrect information and returns to the Bank of Uganda where a licensee remains closed for a period of one month or more without notifying the Bank of Uganda (m) where a licensee makes losses for three consecutive years without offering a valid reason for the loss (n) where one or more of the shareholders of the licensee is declared bankrupt or is placed under receivership or (o) if a licensee fails to comply with a notice given under these Regulations and the Bank of Uganda is not satisfied with the cause for nonshycompliance. Except where circumstances render it impossible to do so, before the Bank of Uganda suspends or revokes a licence or imposes further restrictions in respect of a licence, it shall give the holder of the licence fourteen days to show cause why the proposed action should not be taken. (1) Where an order of revocation becomes effective, the licensee concerned shall cease to carry on the licensed business. Subsection (1) shall not prejudice the enforcement by any person of any right or claim against the licensee concerned or by the licensee concerned of any right or claim against any person arising out of or concerning any matter or thing done prior to the revocation of the licence. (1) A licensee who is aggrieved by the decision of the Bank of Uganda under the Act and regulations 11(1), 15(6) and (7) and 41 of these Regulations may appeal to the High Court and the High Court may confirm or set aside the decision. An appeal shall be made to the High Court within thirty days after the licensee is notified of the decision of the Bank of Uganda. On appeal to the Hight Court under this regulation, the question for determination by the High Court shall be whether, for the reasons stated by the appellant, the decision appealed against was unlawful or not justified by the evidence on which it was based. Where the High Court sets aside a decision of the Bank of Uganda under subregulation (1), the High Court shall direct the Bank of Uganda to reconsider its decision. Anti-money laundering and the combating of the financing of terrorism A licensee shall in conducting the licensed business, fully comply with all applicable anti-money laundering and combating of the financing of terrorism laws, regulations and guidelines. Exemptions These Regulations do not apply to a bank licensed under the Financial Institutions Act, 2004 to conduct financial institution business in Uganda. The Bank of Uganda may, by notice in the Gazette, exempt any person or category or persons from any provision of these Regulations. Transitional provisions Any person who, at the commencement of these Regulations, was licensed under a different law to transact or engage in money transfers shall be deemed to have been licensed under these Regulations, except that that person shall, within ninety days after the coming into force of these Regulations, submit to the Bank of Uganda its existing licence for review and re-classification in accordance with the provisions of the Act and these Regulations. (1) The Exchange Control (Forex Bureau) Order, 1991, is revoked. Notwithstanding the repeal by subregulation (1), all instruments, instructions, licences, orders and decisions made under the repealed Order, shall, in so far as they are consistent with these Regulations, remain valid and binding and shall be deemed to have been made under the Act. Upon the coming into force of these Regulations, any reference to the revoked Order in any enactment immediately before the commencement of these Regulations shall be construed as a reference to these Regulations. One currency point is equivalent to twenty thousand shillings. We the undersigned, hereby declare that the above statements are true and correct and also agree to operate in accordance with the Foreign Exchange Act, 2004 and the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005 and any other regulations and guidelines governing the operation of forex bureaus, if granted a licence. We further declare that we are not undischarged bankrupts and we have never been convicted of fraud or embezzlement and agree to provide to the Bank of Uganda the bank statement of our accounts for two years to date. Please attach the following: Detailed curriculum vitae for each of the shareholders and the proposed directors. Bank statements of each of the shareholders for a period of 2 (two) years to date. All information provided on this form will be treated as confidential. The Bank will not process an application not duly completed. CONFIDENTIAL (FORM: No. FXCR) Passport Size Photograph BANK REFERENCE FOR FOREX BUREAU LICENCE APPLICANT To. Bank Limited (Please complete the following form and return it to the Director TEDD, Bank of Uganda) Name of applicant. Account title amp name. This part must be completed by the applicantrsquos bankers Type of account. When was the account opened Day. Month To your best assessment, how would you describe the performance of the customerrsquos account. Nature of customerrsquos business. Does customer have overdraft facilities. Does customer have a loan. How does heshe meet the loan service obligation. Comment on applicantrsquos conduct ad integrity in financial matters Do you have any other information you consider useful to us in evaluating your account holder NAME OF ACCOUNTS MANAGER. Please attach bank statements for the last 6 months. Please note that Bank of Uganda is legally authorised to obtain this information. Regulations 9(g) and 24 (7) RECOMMENDED MINIMUM STANDARDS FOR FOREX BUREAUS AND MONEY REMITTANCE BUSINESS PREMISES A standard licensee should occupy an area not less than 4m x 6m. In our view this is enough to accommodate the recommended set up as below: Set up Front Office - includes the reception area. This can also accommodate the internal security guard(s), where applicable. Counters: A minimum of two counters: one purchases and one sales, in the following designs: Built up: Dully constructed to include serving desk cashierrsquos cabin ad serving window. The material may vary according to the bureaursquos financial abilities and taste Not Built up Where a bureau does not construct the standard counter but opts for the desk type counter. This design is only recommended for: Licensee located in hotel, at the airport, recreational centers and such other places where a personal touch with the customers is very necessary. Enough to accommodate the managerrsquos desk ad safe. Accessibility to the Public Licensee premises should preferably be located on the ground floor. Exceptions would be in highly organised locations e. g. hotels, airport, and recreational centers. Entrance should not be concealed for easy access. Security It may not be possible to determine the overall security of the location, but the premises should have sufficient security to ensure the safety of the customers and the assets of the business operations. Premises should be strong and entranceexit must be re-enforced with burglar proofing. Blinds or tinted glass should be used to conceal bureau activity from the public. Notwithstanding the above, consideration should be made of single unit structures which can comfortably accommodate bureau in a highly organised location e. g. airport, hotels, post office etc. In this arrangement, the bureau need not construct demarcations for the manager ad cashiersrsquo offices. However - the premises should occupy an area of at least 4m x 6 m. the premises should be generally adequate and suitable for bureau business located within a reasonably secure environment. the licensee shares the general security provided by the facility within which it is located. customers are served through a window separating the cashiers from the customers. provision is made for a managerrsquos desk, safe ad cashiersrsquo counters. walls are constructed with tinted, bulletproof glass material. Mandatory fittings Safe. Rates display board. Display of license or authority to operate. Regulation 13 (1) APPLICATION FOR RENEWAL OF FOREX BUREAU LICENCE To be filled by the company applying for renewal of licence and submitted in a sealed envelope to the Director, Trade amp External Debt Department, Bank of Uganda. Full name of applicant (block capitals). Postal address of applicant (block capital) Full name(s) ad address of applicantrsquos bakers (block ( capital) Location of proposed forex bureau district (b) citytown plot no. and street Certificate of registration no. Full name(s) and address (es) of director(s)partnersproprietor Declaration I, the undersigned, hereby declare that the above statements are true and correct and also agree to operate the foreign exchange bureaumoney transfer services in accordance with the Foreign Exchange Act 2004, the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance Regulations, 2005 and any other written law governing the operation of forex bureau money remittance business in Uganda. I further declare that I am not an undischarged bankrupt person and that I have never been convicted for fraud or embezzlement. Witnessrsquos s ignature. Name and address of witness. Note: Attach copy of certificate of registration. All information provided on this form will be treated as confidential and will only be used for the processing of this application. APPLICATION FOR RENEWAL OF MONEY REMITTANCE LICENCE To be filled by the company applying for renewal of licence and submitted in a sealed envelope to the Director, Trade amp External Debt Department, Bank of Uganda. Full name of applicant (block capitals) Postal address of applicant (block capital) Full name(s) ad address of applicantrsquos bakers (block ( capital) Location of proposed money remittance company district. (b) citytown plot no. and street. other information on location (if any) Certificate of Registration No. Full name(s) and address(es) of director(s)partnersproprietor Declaration I, the undersigned, hereby declare that the above statements are true and also agree to operate the Money Remittance Business in accordance with the Foreign Exchange Act 2004, and the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005 and any other written law governing the operation of money remittance business in Uganda. I further declare that I am not an undischarged bankrupt person and that I have never been convicted for fraud or embezzlement. Witnessrsquos s ignature. Name and address of witness. Note: Attach copy of certificate of registration. All information provided in this fo rm will be treated as confidential and will only be used for the processing of this application. SCHEDULE5 FORM A Regulation 15 (2) APPLICATION FOR ISSUE OF A MONEY REMITTANCE LICENCE (To be submitted in duplicate) I, the undersigned, acting as principalpromoterin the capacity as duly authorised agent on behalf of, a company limited by shares and incorporated under the Companies Act, Cap. 1 10 Laws of Uganda ( ldquothe principalrdquo), hereby apply for i ssue of a licence in terms of section 9(6) of the Foreign Exchange Act, 2004 to carry on the money remittance business under Class pursuant to regulations 15(2)-(4) of the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005. I submit herewith the information and documentation specified in regulation 5(4) of the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005. Applicant39 addresstel. Principal39 addresstel. Certification and Undertaking I, the undersigned. hereby certify that all information contained in and accompanying this application is complete and accurate to the best of my knowledge and belief. undertake to immediately notify the Bank of Uganda, of any material change in the particulars of this application. Sworn at. this. day of. 200. Signature ofDeponent Principal PromoterAgent Deponent understands the contents of this declaration. Commissioner for Oaths Regulation 15(2) and 26 Name: Former name(s) if any by which the applicant has been known: Any name the applicant proposes to use for purposes of or in connection with any business carried on by it, including any name the applicant is or will be obliged to disclose in connection with any business carried on by it by virtue of the Business Names Registration Act, Cap. 1 09. Principal business activities: Headmain office: Address: Telephone No: Telefax No: Branches: Address: Date approved and date opened Subsidiaries amp Affiliates: Name and type of business Amount of shares held of shares held to total Name: Designation Present Term No. of years as Name and purpose of committee(s): Name of members: Name: Position: No. ofyears as officer Name Country of Residence Paid up Capital other shareholders owing 1 ess than 5 (Number ) Organisation Profile: Organisation Chart - Attach one indicating major departments or divisions with names, positions and titles of officers heading each department or division. Functions - Attach a list of functions or responsibilities for each department or division listed in the organisation chart indicating the number of personnel or staff for each. Qualifications of shareholders, directors and officers. Annex Personal Declaration Form of each shareholder, director and officer and an Information Sheet for each corporate shareholder. Powers and Purposesmdashattach the latest copies of the Memorandum and Articles of Association if not previously submitted to the Bank of Uganda. Shareholding in any other companies: Name ofcompany Shares owned of Amount Number Capital QUESTIONNAIRE (FOR APPLICANTS ONLY) Name(s) and address (es) of the applicantrsquos bankers within the last 1 0 years. (Please also indicate the applicantrsquos principal bankers) Name and address of the applicantrsquos e xtemal auditors Does the applicant hold, or has it ever held, any authority from a supervisory body to carry on any business activity in Uganda or elsewhere If so, give particulars. If any such authority has been revoked, give particulars. Has the applicant ever applied for any authority from a supervisory body to carry on any business in Uganda or elsewhere other than the authority mentioned in answer to question 13 If so, give particulars. If any such application was for any reason refused or withdrawn after it was made, give particulars 15 Has the applicant or any company in the same group within the last 10 years failed to satisfy a judgement debt under a court in Uganda or elsewhere within a year of the making of the order If s o, give particulars. Has the applicant or any company in the same group made any compromise or arrangement with its creditors within the last 10 years or otherwise failed to satisfy its creditors in full If so, give particulars Has a receiver or an administrative receiver of any property of the applicant or any company in the same group been appointed in Uganda or has a substantial equivalent of any such person been appointed in any other jurisdiction, in the last 10 years If so, Has a petition been served in Uganda for an administrative order in relation to the applicant or company in the same group, or has the substantial equivalent of such a petition been served in any other jurisdiction, in the last 10 years If so, give particulars Has a notice of resolution for the voluntary liquidation of the applicant or any company in the same group been given in Uganda, or has the substantial equivalent of such a petition been served in any other jurisdiction, in the last 10 years If so, give particulars Has a pet ition been served in Uganda for the compulsory liquidation of the applicant institution or any company in the same group, or has the substantial equivalent of such a petition been served in any other jurisdiction, in the last 10 years. If so, give particulars State whether the applicant company has ever been under any criminal investigation, prosecution disciplinary action(s), public criticism or trade sanctions in connection with banking and financial services in Uganda or elsewhere. Are there any material matters in dispute between the applicant institution and the Uganda Revenue Authority or any equivalent taxation authority in any other jurisdiction If s o, g ive particulars. Is the applicant or any company in the same group engaged, or does it expect to be engaged, in Uganda or elsewhere in any litigation, which may have a material effect on the resources of the institution If so, give particulars. Is the applicant company engaged, or does it expect to be engaged, in any business relationship with any of its (prospective) directors, officers or managers If so, give particulars. Is the business of the applicant directors, officers or managers or of companies in the same group guaranteed or otherwise underwritten or secured, or expected to be guaranteed or underwritten or secured, by the applicant company If so, give particulars. Please provide any other information, which may assist the Bank of Uganda in reaching a decision on the We certify that we have read sections 11 and 16(b) of the Foreign Exchange Act, 2004. We are aware that it is an offence under the terms of sections 17(1)(e) of the Act to knowingly or recklessly to provide to the Bank of Uganda or any other person any information which is false or misleading in a material particular in connection with the application for a licence under the Act or otherwise. We, certify that all the information contained in and accompanying this form is complete and accurate to the best of our knowledge, information and belief and that there are no other facts relevant to this application of which the Bank of Uganda should be aware. We undertake to inform the Bank of Uganda of any material changes to the application which arise while the Bank of Uganda is considering the application. We recognise the (applicant) companyrsquos obligation under sections 11 of the Foreign Exchange Act, 2004 and regulations 25 and 26 of the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005 to provide the Bank of Uganda with any information in its possession relevant to the exercise by the Bank of Uganda of its functions under the Foreign Exchange Act, 2004 in relation to the licensee. Consistent with this obligation, we undertake, in accordance with regulation 26 of the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005 that, in the event that the applicant is granted a licence under the Act, we shall notify the Bank of Uganda of any material changes to, or affecting the completeness or accuracy of, the answers to the questions above as soon as possible, but in any event no later than 21 days from the day that the changes come to our attention. Sworn at Kampala this. day of Name Position held Name Position held Deponent understand the contents of this declaration. Commissioner for Oaths SCHEDULE 6 FORMA Currency HoldingsWithdwals e. g. from savings Exports of Goods Gold Exports (non-monetary gold) Repairs on goods Goods procured in ports by carriers Goods for processing Coffee and other Exports income Receipts Interest received on External assets Dividendsprofits received WagesSalaries Service Receipts Transportation (a1) Freight (a2) Passenger (a3) Other Communication services Construction services Insurance and Reinsurance Financial services Stamp and Signature: Travel (f1) BusinessOfficial (f2) Education (f3) Medical (f4) Other Personal Computer and Information services Royalties and licence fees Other business services (j) Personal, cultural, and recreational services (k) Government services, n. i.e. Transfers NGO Inflows Government Grants Workerrsquos remittances other transfers Foreign Direct Equity Investment Portfolio Investment Government Bank Other Loans Loan Received Private Short term (lt 1 year) Long term (gt 1 year) Government Loan Repayment (Principal) Interbureaux BankBureaux Other (Please specify) To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Department, not later than five working days after the end of the month for which the return is being made. Regulation 27(1) (b) and (c) Trade amp External Debt Dept., P. O. Box 7120, Kampala Tel: 041 2584416, 231036, Fax No. 259336 MonthlyWeekly Returns of Sales of Foreign Currencies (Outflows) Name of authorised dealer. FORM P CURRENCY Purpose of Transaction USD GBP D KeS TZs Key for Currency HoldingsDeposits e. g. savings Imports of Goods Government Imports ((Incl. Govt. Projects) Private Imports (Incl. Parastatal amp NGOs) Oil Imports Gold Imports Repairs Goods procured in ports by carriers Goods for processing Other Imports Income Payments Interest paid on external Liabilities Dividendsprofits paid WagesSalaries Service Payments Transportation (a1) Freight (a2) Passenger (a3) Other Communication services Construction services Financial services Stamp and Signature: Travel (f1) BusinessOfficial (f2) Education (f3) Medical (f4) Other Personal Computer and Information services Royalties and licence fees Other business services (j) Personal, cultural, and recreational services (k) Government services, n. i.e. Transfers NGO Outflows Government Grants Workerrsquos remittances Other transfers Foreign Direct Equity Investment Portfolio Investment ByGovernment ByBanks By Other Loans Loans Extended Private Short term (lt 1 year) Long term (gt 1 year) Government Loan Repayment (Principal) BankBureaux Inte rbureaux Other (Please specify) To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Department, not later than five working days after the end of the month for which the return is being made. Regulation 27(1) (d) FOREIGN EXCHANGE INFLOWS Form R (Cash Purchases) This form should be completed by the customerauthorised dealer for all sales of foreign exchange to the authorised dealer. The information is required for statistical and policy purposes only. Name of Authorised Dealer. Currency Amount Rate Amount in Ug. Shs. Please consult the dealer for guidance if you are not sure of the box to tick Source of Funds Transaction between Ugandan Residentsc Currency HoldingsDeposits e. g. savingsc Exports of Goods Gold exports (non-monetary gold) c Repairs on goods c Goods procured in ports by carriers c Goods for processing c Coffee and other exports c Interest received on external assets c Dividendsprofits received c WagesSalaries c Communication services c Construction services c Insurance and re-insurance Financial services Travel BusinessOfficial Education Medical Other Personal Computer and information services Royalties and licence fees Other business services (j) Personal, cultural, and recreational services (k) Government services, n. i.e. NGO inflows Government grants Workerrsquos remittances Other transfers c Foreign Direct Equity Investment c Portfolio Investment c c (a) Government c c (b) Banks c c (c) Other c c (a) Loan received c c (a1) By commercial Banks c Short term (lt 1 year) c c Long term (gt 1 year) c Short term (lt 1 year) c c Long term (gt 1 year) c c (ii) Government c Regulation 27 (3)(a) Weekly return for the week ended BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCE (SEND) WEEKLY RETURN The Foreign Exchange Act, 2004 Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Weekly Returns of Money Remittances Outflows (send) of Foreign Exchange (This Information is from money remittances send form.) WEEKLY REMITTANCES Outflows (send) Purpose USD GBP D Kes TZs SAR yen Destination Ug. Shilling Value: To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Dept. not later than the first working day after the end of the week for which the return is being made Authorised dealers rsquo Stamp amp Signature Regulation 27 (3)(b) Weekly return for the week ended The Foreign Exchange Act, 2004 Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Weekly Returns of Money Remittances Inflows (receive) of Foreign Exchange (This Information is from money remittances receive form) WEEKLY REMITTANCES Inflows (receive) Purpose USD GBP D Kes TZs SAR yen Source of Ug. Shilling Value: To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Dept. not later than the first working day after the end of the week for which the return is being made Authorised dealers rsquo Stamp amp Signature Regulation 27 (3)(c) Monthly return for the month of BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCES (SEND) MONTHLY RETURN THE FOREIGN EXCHANGE ACT, 2004 Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Monthly Returns of Money Remittances Outflows (send) of Foreign Exchange (This information is from money remittances send form) WEEKLY REMITTANCES Outflows (send) Purpose USD GBP D Kes TZs SAR yen Destination Ug. Shilling Value: To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Dept. not later than five working days after the end of the month for which the return is being made Authorsed dealers rsquo Stamp amp Signature. Regulation 27 (3)(d) Monthly return for the month of BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCES (RECEIVE) MONTHLY RETURN THE FOREIGN EXCHANGE ACT, 2004 Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Monthly Returns of Money Remittances Outflows (receive) of Foreign Exchange (This information is from money remittances receive form) WEEKLY REMITTANCES Outflows (receive) Purpose USD GBP D Kes TZs SAR yen Ug. Shilling Value: To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Dept. not later than five working days after the end of the month for which the return is being made Aufaorised dealers rsquo Stamp amp Signature Regulation 27 (3)(e) Monthly return for the month of BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCES MONTHLY RETURN THE FOREIGN EXCHANGE ACT, 2004 Name of Authorised Dealer: Money remittances inflows and outflows of Foreign Exchange (This information is from money remittances receive and send forms) Transaction Date Name of Customer Nature of Transaction (InflowOutflow) Currency Purpose, Reported by. Signature. Position.. Regulation 27 (3)(e) Monthly position return for the month of. BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCES MONTHLY RETURN Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Monthly position Returns of Money Remittances of Foreign Exchange CURRENCY USD GBP D Kes TZs SAR yen Total forex funds (undisbursed as at the end of the previous month ie bfwd in that month) Inward Transfers (Received during that month) Total 12 (during that month) Disbursements to beneficiaries in that month Undisbursed at the end of that month (This information is from money remittances receive and send form) Indicate the account(s) where the undisbursed amounts are currently held. Governor, Bank of UgandaAll Star Wrestling Kicks off 2017 with FANGIN and HEADBANGING It will feature a ASW Dream Match as the current ECCW Champion El Phantasmo goes one on one with former ASW Champion GANGREL The Vampire Warrior. Mr India returned at the YEAR END AWARDS to say he is ready to face the current ASWhellip Continue Reading Tickets are going fast Front Row has already sold out Tickets to ASW8217s Year End Awards show make perfect stocking stuffers for that wrestling fan on your list Click HERE to get your tickets today to the hottest event in town during the holidays Continue Reading Girls Gone Wrestling presents SEASONS BEATINGS FRIDAY DECEMBER 9TH DOORS OPEN AT 630PM BELL AT 730PM ALICE MCKAY BUILDING CLOVERDALE FAIR GROUNDS 6050A 176 St. Surrey Ladies and Gentleman its time once again for some Girls Gone Wrestling action. We take pride in bringing the best in entertainment and want you to enjoy thehellip Continue ReadingCredit Bureau What is a Credit Bureau The credit bureau is an agency that researches and collects individual credit information and sells it for a fee to creditors so they can make a decision on granting loans. BREAKING DOWN Credit Bureau A credit bureau works for lending institutions to help them make loan decisions in individual cases. The primary purpose of credit bureaus is to ensure that creditors have the information they need to make decisions. Typical clients for a credit bureau include banks, mortgage lenders, credit card companies and other financing companies. Credit bureaus are not responsible for deciding whether or not an individual should have credit extended to them they merely collect and synthesize information about that individuals credit score and give that information to lending institutions. Consumers can also be members of credit bureaus, and they receive the same service information about their own credit history. Credit bureaus will look at an individuals borrowing and bill-paying habits to determine whether they represent a risky loan. Reports from credit bureaus will also determine the interest rate for debtors on their loans an individual with a higher credit score will likely have a higher interest rate on their loan. Bureaus acquire their information from data furnishers, which can be creditors, debtors, debt collection agencies or offices with public records (court records, for example, are publicly available). This information is generally assembled into a mechanistic, numerical formula that offers an assessment of the credit history of the individual in question for the use of the credit bureaus clients. In the United States, credit bureaus are called consumer reporting agencies (CRAs). While credit bureaus dont actually make lending decisions, they are very powerful institutions in finance and the information contained in their individual reports can have a substantial impact on an individuals financial future. The Fair Credit Reporting Act. passed in 1970, regulates credit bureaus and their use and interpretation of consumer data, and is primarily designed to protect consumers from deliberate or negligent information in their credit score reports. Despite this, consumers often report inaccuracies in their credit scores, which can result in higher interest rates or difficulty getting loans. The three main credit bureaus in the United States are Equifax, Experian and TransUnion, though there are a number of smaller companies that provide similar services.

Comments